|
Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1736 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od jakiegoś czasu placówki oświatowe prowadzą pedagogizację rodziców dzieci. Jedną z metod są zajęcia otwarte, na których rodzic może zobaczyć własne dziecko w nowym środowisku społecznym oraz poznać jego potrzeby i możliwości na tle grupy rówieśniczej. Przedstawiam propozycję zajęcia otwartego dla rodziców. SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW Z ZAKRESU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ Miejsce: Publiczne Przedszkole Im. Leśnych Skrzatów w Lesznie Prowadząca: Małgorzata Krakowiak Grupa wiekowa:4-latki TEMAT: " Ile jest dziewczynek? Ilu jest chłopców?" - Zabawa dydaktyczna Cele ogólne:
- Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.
- Wyodrębnianie przedmiotów do policzenia ,szacowanie ,ile może być, liczenie.
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- Potrafi wyodrębnić przedmioty do policzenia.
- Potrafi policzyć wyodrębnione przedmioty.
- Posługuje się liczebnikami głównymi.
Pomoce: krzesełka- tyle, ile dzieci, misie , samochody, płyta CD "Rytmika w przedszkolu" -piosenka: " Rozruszanka". Metody: Czynne, ped. zabawy, słowne. Formy: całą grupą, w zespołach. PRZEBIEG
- Powitanie: zabawa wg pedagogiki zabawy: " Ludzie do ludzi"
- Dzieci maszerują po sali , na umówiony sygnał -witają się ze sobą (witają się różne części ciała.)
- Dzieci siedzą na krzesełkach (z jednej strony chłopcy, z drugiej dziewczynki).
- Zabawa: Ile jest dziewczynek?
Nauczycielka zaprasza do siebie dziewczynki, prosi, aby ustawiły się w szeregu. Zwraca się do chłopców: Jak myślicie, ile jest dziewczynek?
- Kolejno chłopcy oceniają ile jest dziewczynek?(dużo, mało, pieć....)
- N. proponuje chłopcom policzenie ustawionych dziewczynek. Chłopcy ustawią się za mną w rzędzie –jeden za drugim i każda policzy dziewczynki tak ,jak ja.
- Nauczycielka idzie wolno wzdłuż szeregu dziewczynek, dotykając kolejno każdą z nich i liczy. Chłopcy robią to samo, liczą ,stwierdzają ile jest dziewczynek.
- Ustalenie ilu jest chłopców?
Nauczycielka postępuje tak samo, jak w przypadku liczenia dziewczynek.
- Zabawa "Ile jest zabawek ?"(zabawki leżą na dwóch stołach)
- Ile jest misiów?
Wyodrębnienie misiów do policzenia, ułożenie w szeregu, liczenie (kolejno) przez dziewczynki. Ustalenie, ile jest
- Ile jest samochodów?
Wyodrębnienie samochodów do policzenia, ustawienie w szeregu, liczenie (kolejno) przez chłopców . Ustalenie ,ile jest.
- Ustalenie, ile jest krzesełek (na których siedziały dzieci).
- Ustawienie wszystkich krzesełek w szeregu.
- Liczenie (kolejno ) przez wszystkie dzieci.
- Ustalenie, ile jest krzesełek.
Odstawienie krzesełek do stolików.
- Zabawa ruchowa: " Rozruszanka"
Ilustrowanie ruchem treści piosenki.
- Zakończenie zajęcia- podziękowanie za wspólną zabawę.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|